vietjack.com

700+ câu trắc nghiệm Ngôn ngữ lập trình C có đáp án - Phần 18
Quiz

700+ câu trắc nghiệm Ngôn ngữ lập trình C có đáp án - Phần 18

V
VietJack
Đại họcTrắc nghiệm tổng hợp6 lượt thi
25 câu hỏi
1. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

It is not necessary to initialize a reference to real object when it is declared.

TRUE

FALSE

Xem đáp án
2. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

There can be a null reference.

TRUE

FALSE

Xem đáp án
3. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

One can reassign reference after it is initialized.

TRUE

FALSE

Xem đáp án
4. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

It is nothing wrong that a function returning a reference to an automatic variable.

TRUE

FALSE

Xem đáp án
5. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

One can apply pointer arithmetic with reference variables.

TRUE

FALSE

Xem đáp án
6. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

The preprocessor processes source code before the compiler does.

TRUE

FALSE

Xem đáp án
7. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

A class is a basic unit of object-oriented programming.

TRUE

FALSE

Xem đáp án
8. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

A function template defines a parameterized nonmember function, which enables a program to call the same function with different types of arguments.

TRUE

FALSE

Xem đáp án
9. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

Destructors can be overloaded.

TRUE

FALSE

Xem đáp án
10. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

Static data members cannot be private.

TRUE

FALSE

11. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

Static member functions can use this pointer.

TRUE

FALSE

Xem đáp án
12. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

One cannot use enumerations in a class.

TRUE

FALSE

Xem đáp án
13. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

One cannot create an object of a virtual class.

TRUE

FALSE

Xem đáp án
14. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

A class that builds a linked list should destroy the list in the class destructor.

TRUE

FALSE

Xem đáp án
15. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

Once an exception has been thrown, it is not possible for the program to jump back to the throw point.

TRUE

FALSE

Xem đáp án
16. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

In C++, only one catch block can handle all the exceptions.

TRUE

FALSE

Xem đáp án
17. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

There can be only one catch block in a program.

TRUE

FALSE

Xem đáp án
18. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

When an exception if throw, but not caught, the program ignores the error.

TRUE

FALSE

Xem đáp án
19. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

A class object passed to a function template must overload any operators used on the class object by the template.

TRUE

FALSE

Xem đáp án
20. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

In the function template definition it is not necessary to use each type parameter declared in the template prefix.

TRUE

FALSE

Xem đáp án
21. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

It is possible to overload a function template and an ordinary (non-template) function.

TRUE

FALSE

Xem đáp án
22. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

A class template may not be used as a base class.

TRUE

FALSE

Xem đáp án
23. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

When declaring an iterator from the STL, the compiler automatically creates the right kind, depending upon the container it is used with.

TRUE

FALSE

Xem đáp án
24. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

‘ios’ stream is derived from iostream.

TRUE

FALSE

Xem đáp án
25. Trắc nghiệm
1 điểmKhông giới hạn

What is the output of the following code? #include using namespace std; int main() { int a = 20; int &n = a; n = a++; a = n++; cout << a << "," << n << endl; system("pause"); }

20,21

20,20

21, 22

none of above

Xem đáp án
© All rights reserved VietJack